Nedavno, pre raspuštanja SO Negotin, tačnije 31.08.2017. godine načelnica Opštinske uprave Negotin donosi Kodeks ponašanja službenika Opštinske uprave.

Foto: www.pixabay.com / Ilustracija

Svaka javna ustanova, kao i privatne firme osim svojih poslovnih ciljeva imaju i zadatak poštovanja Kodeksa ponašanja i oblačenja. Koliko ih zapravo poštuju to se možemo uveriti svakodnevno obilazeći te ustanove.

Naša Opštinska uprava ima jasno propisan Kodeks ponašanja službenika, a on se u kratkim crtama sastoji od niza pravila kojima se zaposleni vode, ili trebalo bi da se vode i da ih poštuju.

Osnovna odredba Kodeksa ponašanja sastoji se od niza činjenica kako jedan službenik treba da se ponaša, ali i to, kako treba da bude obučen i kako da izgleda. Osim navedenog, jako je bitno i kako uređuje svoj radni prostor, kako se obraća prema klijentima i onima zbog kojih su tu.

Praktično, službenici trebalo bi da služe za primer celokupnom građanstvu u svim gore navedenim aspektima. Tako ostavljaju utisak osoba od poverenja, urednih osoba, gospode koja je tu kako bi pomogla svakom građaninu. Da li je zaista tako i koliko se zaista poštuje ovaj Kodeks, teško je reći? Naravno, to po mnogo čemu zavisi i od onih koji dolaze u ove ustanove jer svakako i za njih postoji Kodeks koji se mora poštovati.

Izdvojićemo samo neke od mnogobrojnih pravila, odnosno, Kodeksa ponašanja službenika. Ako želite da se detaljnije informišete o ovom Kodeksu, možete ga pročitati OVDE.

Neka od glavnih pravila, na koja treba obratiti pažnju, jesu ta, da službenik ne sme učestvovati u ogovaranju kolega i onih koji to nisu. Zatim, obavezno uređivanje svog poslovnog prostora, urednost i lična higijena. Način oblačenja koji neće rušiti ugled ustanove.

Ovaj poslednji, čini se, da nije toliko ispoštovan kada su javne ustanove u pitanju. Prema novom Kodeksu ponašanje, nisu dozvoljene suknje iznad kolena, zatim, dame bi trebalo da poštuju i to kakve će čarape nositi ukoliko im je suknja kraća. Naime, prihvatljive su one čarape koje nemaju neku upečatljivu šaru u svom dizajnu. Za muškarce, poželjno je da budu obrijani u potpunosti ili da imaju urednu bradu. Zatim, u nekim ustanovama „džins“ garderoba nije prihvatljiva, bermude i kraće pantalone. Kodeks ponašanja propisuje i to, da službenici nikako ne smeju da oblače iscepanu garderobu i sportsku odeću (šorc, trenerke...).

Što se tiče kancelarijskih obaveza, mobilni telefon se ne sme koristiti u privatne svrhe, baš kao i internet, osim u predviđenim pauzama. Stranke, odnosno klijenti su uvek prioritet. Prečesto odsustvo sa radnog mesta je takođe zabranjeno, kao i kafenisanje i ispijanje alkohola dok ste na radnom zadatku. Pauze su tačno propisane od strane ustanove i treba ih poštovati.

Od zaposlenog se takođe očekuje , da bude pošten i da radi u interesu građana. Da konstantno uči i da se usavršava. Potrebno je da pruža osnovne informacije o problemu klijenta i da pokuša da reši njegov problem, što znači da bude što efikasniji u obavljanju svojih zadataka i vršenju javne dužnosti.

Dakle, sve što se očekuje od službenika, očekuje se i od onoga koji ovu ustanovu posećuje iz bilo kakvih razloga.

Da li svi mi poštujemo ovaj bitan Kodeks? Da li isti poštuju i službenici? Pitanje je sad?! Činjenica je jedna, treba ga poštovati obostrano, kako bi nam boravak u njemu bio prikladniji, a obavljanje posla i rešavanje problema što efikasnije. Ne zaboravite, službenici su tu zbog nas i za nas, ali i mi smo ti koji možemo da podjednako učestvujemo i budemo deo jednog civilizacijskog i građanskog procesa, bar kada smo u tim ustanovama.

 

Dodaj komentar

Molimo Vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija portala EAST SIDE zadržava pravo da - ukoliko ih proceni kao neumesne - ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije EAST SIDE kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Linkove ka drugim sajtovima ne objavljujemo. EAST SIDE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Sigurnosni kod
Osveži

Komentari  

00 # Ana 27-12-2017 11:41
Pa pri ko je olicenje neljubaznosti i bahatosti je Merlina ! Pa onda svi osltali slede primer!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
14 # MIroslav 07-12-2017 20:25
Procitao sasm to cudo,to je smejurija od propisa,pazar treba da se radnicima na papiru napise sta je kultura i civilizacija. Mislim da bi pri prijemu u radni odnos trebalo proceniti da li je neko kulturan,civilizovan,pa onda ga rasporediti u drzavnu sluzbu. Znam za maticara koji nije imao svoje normalno odelo za venčanje u elinom resoranu,pa mu je gazda lokala pozajmio komplet odela,da se ne bi domaćini obrukali. A gde je tu reakcija nadleznog rukovodioca. Vazno je da se u kancelarijama ne sme tračariti,jer se uglavnom tracari na racun rukovodioca uprave.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
04 # np 09-12-2017 19:51
i za to neko plaćen da smišlja ove smejurije od kojih nema vajde
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
11 # Jovana 07-12-2017 17:04
Odlican tekst da se upoznamo sa našim i njihovim kodeksom ali da li je to realno
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
09 # np 07-12-2017 13:03
do sada kao nisu trebali da budu ljubazni?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
02 # Dragan 07-12-2017 20:44
Lepo receno TREBALO,a da li su ,to svi dobro znamo,mislim da se ne lazemo.Mogu samo da kazem cast izuzecima kojih ima,ali njih je malo i to ne samo u ovoj ustanovi vec i u ostalim,da ih ne nabrajam.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
09 # Mile 07-12-2017 12:08
Ako neko mozda ne zna sta znaci poslovica "mrtvo slovo na papiru" neka prvo procita clanak a onda neka ode do opstine.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
JSN Decor template designed by JoomlaShine.com