Za dizajn znaka regionalnog brenda Istočne Srbije izabran je rad slovenačkog Dizajn studija „Felicijan Sedmak“ iz Ljubljane, koji je izrađen na moderan način uz uvažavanje strogih principa grafičkog dizajna

 

U objašnjenju Komisije koja je za pobednički izabrala rad slovenačkog Dizajn studija „Felicijan Sedmak“ iz Ljubljane se navodi da je njihovo rešenje bazirano na drevnim motivima i nacionalnim šarama, tako da znak oličava duh Istočne Srbije.

Bazirajući se na drevnim motivima i nacionalnim šarama, glavni grafički element oličava duh Istočne Srbije. Pažljivo dizajniran sa skladnim i preciznim proporcijama, predstavlja sjajnu ravnotežu između tradicionalnog dizajna šara i modernih trendova u dizajnu.

Dalja manipulacija šarom izvorno inspirisanom drevnim slovenskim i vlaškim vezovima, omogućila je implementaciju inicijala Balcanica Superior "B" i "S" u formu u cilju pojačanja identiteta unutar dizajna.

Dizajn logotipa Balcanica Superior se sastoji od dve ključne komponente - grafičkog simbola i tekstualnog dela. Oba su dizajnirana sa velikom pažnjom da se međusobno nadovezuju i čine vizuelno jedinstvo celog logoa.

Tekstualni deo logoa Balcanica Superior sadrži mekše ali ubedljive karaktere, zasnovane na klasičnim rimskim slovima. Ovo savršeno odgovara latinskom korenu naziva i povezanosti istočne Srbije sa rimskom istorijom.

Još jedna klasična komponenta logoa Balcanica Superior je boja. Strasno crvena i stroga siva formiraju jedinstvo. Obe boje odražavaju prirodno i kulturno nasleđe regiona i zemlje.

Na konkursu Regionalne agencije za razvoj Istočne Srbije – RARIS za dizajn logoa regionalnog brenda, učestvovalo je, inače, 134 dizajnera iz 4 države, sa ukupno 227 radova. Konkurencija je bila doista jaka, a Artur Felicijan umetnički direktor i autor pobedničkog rada je  učešće i pobedu na konkursu RARIS-a objasnio sledećim rečima:“ Dobili smo priliku da dizajniramo nešto za zemlju koju poznajemo zaista dobro. Bili smo motivisani i preplavljeni idejama kako bi Balcanica Superior trebalo da izgleda i šta da predstavlja. Bili smo svesni, kako značaja lokalnog nasleđa, tako i uobičajenih grafičkih elemenata regiona. Mislim pre svega na tradicionalni vez, narodnu nošnju, elemente lokalne arhitekture, čak i hranu. U kombinovanju drevnih elemenata u moderan oblik pratili smo stroge principe grafičkog dizajna. Logo je izrađen na moderan način uzimajući u obzir tradicionalni dizajn. Zadovoljni smo odlukom Komisije koja je vrednovala prispele radove“.  

Konkurs za dizajn znaka (logo-a) regionalnog brenda istočne Srbije “Balcanica Superior” je trajao nekoliko meseci i zvanično je okončan proglašenjem pobednika. RARIS je sproveo intenzivnu kampanju za ovaj konkurs koju je samo preko Facebook-a videlo više od 100.000 ljudi, a portal ES je imajući u vidu njegov značaj i sam dao doprinos popularizaciji jedne ovako kvalitetne ideje.

Iz RARIS-a poručuju da će uskoro podneti zahtev Zavodu za intelektualnu svojinu kako bi žig “Balcanica Superior” bio i pravno zaštićen. 

 

Dodaj komentar

Molimo Vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija portala EAST SIDE zadržava pravo da - ukoliko ih proceni kao neumesne - ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije EAST SIDE kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Linkove ka drugim sajtovima ne objavljujemo. EAST SIDE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Sigurnosni kod
Osveži

Komentari  

00 # cika buba pivski 30-08-2017 10:43
koliko je ovo bezveze!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
JSN Decor template designed by JoomlaShine.com