Semafori u Negotinu, ali i u ostalim gradovima Srbije, od skora rade po novom režimu, koji više ne poznaje opciju uslovnog desnog skretanja. To je na raskrsnicama stvorilo, kažu vozači, nepotrebne gužve.

foto: S.M.Jovanović

Da bi od kružnog toka kod Doma zdravlja stigli do Naselja „Veljko Vlahović“ vozači kažu da im je potrebno čak 10 minuta. I za to krive nov režim rada semafora zbog kojeg se, vele, stvaraju nepotrebne gužve. Nadležni, međutim, ističu, da je sve po zakonu, a vozače savetuju da prate – signalizaciju.

Iako se i jedni i drugi slažu da su semafori ovog tipa morali da budu uvedeni zbog zakonske obaveze koja reguliše da od 1.jula gradovi i opštine koji nemaju direkcione semafore i obeležene zone škola, nemaju mogućnost da se na njihovoj teritoriji odvija polaganje vozačkih ispita, vozači kažu da je sve moglo i – drugačije.

Ono što nije dobro je to što se u ovako malom gradu mnogo iskomplikovao saobraćaj. Od kružnog toka do Naselja “Veljko Vlahović” se kolima ide po deset i više minuta. Dolazi do zakrčenja saobraćaja, da ne pričamo o nemogućnosti prolaska hitne i vatrogasne službe kada je to zaista hitno”, kaže jedan od čitalaca ES portala, kome je zasmetao ovakav način rada semafora.

foto: Čitalac ES portala

Šta je to što je unelo dodatnu zabunu kod vozača?

Ranije su vozači poštujući režim rada semafora imali i mogućnost skretanja uslovno desno. Sada to, međutim, nije slučaj. Srednja traka kolovoza sada predviđa isključivo mogućnost skretanja ulevo, a krajnja desna je za skretanje u desno i vožnju pravo.

Reč je, pre svega, o direkcionim semaforima, koji ne poznaju konfliktne situacije. Sve je regulisano u skladu sa zakonskim propisima. Semafor ima program po kojem radi i režim po kojem se pale i gase svetlosni saobraćajni znakovi”, ističe Dragan Mijucić, izvršni direktor JKP “Badnjevo”.

Šta su zapravo direkcioni semafori?

Po pravilu, semafori sa direkcionim svetlosnim saobraćajnim znakovima koriste se za regulisanje kretanja vozila na jednom ili više prilaza raskrsnici, ili na jednom ili više krakova raskrsnice, ili za kretanje vozila iz jednog ili više smerova kretanja.

Zeleni direkcioni signal, sa grafičkim simbolom, jednom ili dve strelice, primenjuje se kada je obezbeđeno da se kretanje vozila, u smeru određenom strelicom, odnosno strelicama, odvija bez konflikta.

foto: Čitalac ES portala

Da li je u pitanju navika vozača da kroz raskrsnicu prolaze po ustavljenim modelima ponašanja u saobraćaju ili im direkcioni semafori zaista zadaju puno problema, različita su mišljenja. Jedni su novu situaciju prihvatili kao činjenicu da se tako mora i osim što kažu da se na zeleno svetlo za skretanje u desno duže čeka u odnosu na prethodno stanje, nemaju drugih zamerki. Drugi, pak, skreću pažnju i na neke od situacija koje se ranije nisu dešavale.

Kada neko visoko vozilo stane u desnu traku na crveno svetlo, svi ovi koji su u srednjoj traci ne vide semafor. To do sada nije bio problem, jer je desna traka uvek bila protočna i jer je imala pomoćnu zelenu strelicu”, kaže jedan od naših čitalaca (ime i prezime poznati redakciji).

Prilikom regulisanja saobraćaja direkcionim semaforima, baš na raskrsnici kod zgrade bivšeg komiteta iskrsao je problem “neuparenih” semafora, pa su nadležni odlučili, da umesto prekopavanja ulica, problem reše tako što su sporne žice prespojili direktno na semaforima. Pritom, kažu, visina tih žica ne ometa nijedno vozilo, učesnika u saobraćaju, ma koliko ono bilo visoko.

foto: S.M.Jovanović

Činjenica je da nam sa postojećim ulicama za ovakav oblik semafora fali još jedna kolovozna traka. Međutim, ističu nadležni, zbog novog režima rada semafora sve ulice na raskrsnicama biće i dodatno obeležene znakovima i strelicama koje će upozoravati vozače u koju traku da se prestroje kad budu ulazili u raskrsnicu. 

Mislim da su mogli da nađu mnogo bolje rešenje, a da se pri tome ispuni ta uredba MUP-a  ili da se MUP-u predoči da ovo nije dobro rešenje pa neka oni promene uredbu. Ovo je samo komplikovanje i onako komplikovane saobraćajne situacije u Negotinu. Nit manjeg grada, niti više automobila”, ogorčen je još jedan od naših čitalaca.

Nadležni, međutim, podsećaju na neophodnost vozača da prate saobraćajnu signalizaciju i poštuju pravila u saobraćaju, jer će samo tako sve funkcionisati besprekorno.

Dodaj komentar

Molimo Vas da se u komentarima držite teme teksta. Redakcija portala EAST SIDE zadržava pravo da - ukoliko ih proceni kao neumesne - ne objavi komentare koji sadrže osvrte na nečiju ličnost i privatan život, uvrede na račun autora teksta i/ili članova redakcije EAST SIDE kao i bilo kakvu pretnju, nepristojan rečnik, govor mržnje, rasne i nacionalne uvrede ili bilo kakav nezakonit sadržaj. Linkove ka drugim sajtovima ne objavljujemo. EAST SIDE nema nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za njihovo objavljivanje. Redakcija ne odgovara za stavove čitalaca iznesene u komentarima. Vaš komentar može sadržati najviše 1.000 pojedinačnih karaktera i smatra se da ste slanjem komentara potvrdili saglasnost sa gore navedenim pravilima.

Sigurnosni kod
Osveži

Komentari  

02 # dragan š. 30-08-2017 00:10
Svi veci gradovi izbacuju semafore iz upotrebe,kruzni tok je zakon za polovinu nepismenih vozaca u negotinu.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
03 # bata car 25-08-2017 22:01
počupati semafore i postaviti ulicnog radnika fizikalca sa zastavicom da regilise saobracaj
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
02 # mirka 25-08-2017 15:09
Toliku glupost napravili....redovi i opet neznaju da voze
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
12 # Mile 21-08-2017 07:32
A zasto ne kruzni tok? Tu i kod raksrsnice ka Samarinovcu treba da naprave kruzni tok. Vec je davno dokazano da je kruzni tok najbolje resenje za sigurnost i brzi protok saobracaja. Na kruznim tokovima se isto desavaju sudari ali nikada tako strasni kao na raskrsnicama. A ispunjavanje zakona u vezi sa polaganjem vozackog ispita mogu da ispune na taj nacin sto bi ove semafore postavili na nekoj ulici gde nema skoro nikakvog saobracaja.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
02 # Dragan 19-08-2017 20:35
Nikada ovako nakaradno nije bio uredjen rezim saobracaja u svakom smislu, pa tako imamo u Cerskoj ulici koja je samo 3'5metra siroka da se krecu pesaci,biciklisti i vozila, iako nema trotoara,pa srecom do sada niko nije stradao,dok nadlezni cute i nabijaju glavu u pesak iako postoje podnesci grupe gradjana.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
07 # Nikola 19-08-2017 08:23
Slažem se sa komentarima! Više edukacije, neverovatno je da dobar deo negotinaca još ne zna da koristi kružni tok!
Valjda zato i glasaju za vođu!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
06 # profesionalac 18-08-2017 19:52
Novi zakoni i nova pravila strasno smetaju... A stare navike i stare probleme ne zelimo da menjamo... Stotinak parkiranih automobila ne smeta nikome, pa cak ni hitnoj i vatrogasnoj sluzbi ne smeta... neverovatno!!!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
03 # Radisa Milosevic 18-08-2017 16:40
Ovakvi i slicni problemi i situacije u saobracaju, tamo gde istinski brinu o ucesnicima u salbracaju, resavaju se izgradnjom kruznih tokova.
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
113 # Vozac 18-08-2017 12:38
Nazalost vecina "vozaca"je u Negotinu navikla da vozi napamet, ne postujuci saobracajnu signalizaciju, pa smo cesto na toj raskrsnici, koja je definitivno najprometnija, imali saobrajke. Pitanje za njih : Da li postujete semafore kad ste u nekom drugom gradu ili vam smetaju samo ovi u Negotinu?
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
112 # ДИЈАСПОРА 18-08-2017 11:53
Није споран нови рад семафора, колико паркирана возила како ко и где стигне!!!!
Odgovori | Odgovori uz citat | Citat
JSN Decor template designed by JoomlaShine.com