Ipak dupli tehnički pregled

6
931
NTS FOOD DOO

Nakon što je odbačen predlog da vozila starija od 15 godina idu dva puta godišnje na tehnički pregled, u Ministarstvu unutrašnjih poslova planiraju da u novi Zakon o bezbednosti saobraćaja uvrste odredbu po kojoj će dva tehnička pregleda imati vozila koja su prešla više od 160.000 kilometara, navode mediji.

Pisanje novog zakona planira se na jesen, a gorepomenuta odredba će biti uvedena po direktivi Evropske unije. Tako se radi na Zapadu. Sva vozila koja su prešla više od 160.000 kilometara imaju dva ili više tehničkih pregleda godišnje. Prosečna starost vozila u Srbiji je 16,6 godina. Od 5. jula 2021. godine sva vozila moraće da imaju katalizatore. To znači da će za neka vozila ugrađivanje katalizatora koštati kao i samo vozilo. Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja mogao bi da se nađe na dnevnom redu Skupštine Srbije 2019. ili 2020. godine”, naveo je Nebojša Arsov, načelnik Uprave saobraćajne policije.

Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu Milan Vujanić kaže da ova najavljena mera nije tako drastična kao ona po kojoj su vozila starija od 15 godina morala na tehnički pregled dva puta godišnje, zato što vozila u proseku pređu od 5 do 8 hiljada kilometara godišnje. On smatra da će ovim najviše biti pogođena komercijalna vozila poput kamiona i autobusa. Profesor Vujanić istakao je i zabrinutost zbog nemogućnosti jednog dela stanovništva da plati dva tehnička pregleda, koji bi za posledicu imao lažiranje kilometraže, što predstavlja krivično delo.

 

6 KOMENTARA

  1. Bruka i sramota za državu šta nam vredi i tri puta tehnički kada krenš kolima sa tehničkog i udariše u Rupe na putevima i taj auto je opet neispravan i rizičan za vožnju. Umjesto sto nam godinama uzimaju pare za puteve da srede puteve pa da imaju prava da bilo kakvu bezbednost traže na putevima sramota da više na glupe načine globe ovaj siromašan narod eh da je samo to problem bilo bi dobro

  2. Ovo sa 160.000 km na Zapadui dva tehnička predloga je laž. Toga nema nigde i ne postoji ni direktiva EU! Obratite se kancelariji EU u Beogradu da vam dostave tu direktivu, ako je ima. Nisu svi sisali vesla, iako su mnogi popili svu pamet.

  3. Da dodam, ovo sa 160000 km je bilo tema 2012. godien kada je EU predlagala austrijksi model: Novo vozilo-kontrola nakon tri godine, nakon toga dve godine, i od pete godie svahe godine. Ako vozilo pri prvoj registraciji u EU ima 160000 km ili više, onda je kontorla godišnja, a ne dva puta godišnje! Samo, Nemci su to odbili. Sada svaka članica EU ima sopstvena pravila! Nažalost, ovd eje nemoguće postaviti vezu ka tekstu koji to objašnjava pa vam preostaje da sami tražite na stranici EU.

  4. A u kojim se to drzavama tako radi? Pa niko ne vozi takav auto zato sto mu je zabavno nego zato sto nema za bolje, a za to su politicari glavni krivci. U celoj Srbiji postoje vrlo malo mesta sa dobrim javnim prevozom i sa funkcionalnom hitnom pomoc. Zabranite vi to u Beogradu a ostatak Srbije ostavite na miru.

  5. Zašto govore neistinu? U Slovačkoj se tehnički pregled vozila ( STK) radi na svake 2 godine. Ne vezano za to koliko je vozilo staro, ili je prešlo kilometara!!! U Nemačkoj je tehnički isto na 2 godine!!!

POSTAVI ODGOVOR

Molimo napišite Vaš komentar
Molimo Vas da unesete Vaše ime