Mediji kao korektivni faktor u društvu

0
156
NTS FOOD DOO

Od svog pojavljivanja do danas mediji su kao primarnu ulogu imali izveštavanje i obaveštavanje građana o bitnim pojavima u društvu. Od zidnih novina u Kini do blogova, portala i drugih medija slične koncepcije.

Ilustracija/pixabay.com

Ali, pored svog primarnog cilja, mediji su dobili i neku novu ulogu. Ne, ovde nećemo govoriti o toksičnosti žute štampe ili click-bait portala. Ono što su mnogi zaboravili ili možda ne, je to, da mediji imaju i jedan korektivan faktor. Jedan element koji je možda postao izraženiji tek u prošlom veku, a koji i danas sigurno ima svoju ulogu u društvu.

Upravo sa eskalacijom moderne tehnologije, standardna hard copy štampa, koja je tada imala primat u prenošenju informacija, morala je da promeni način rada. I tu možemo videti, da se štampani mediji, pogotovo nedeljnici, mesečnici i polumesečnici, okreću dobrim delom ovakvim temama. Kako su radio i televizija preuzeli primat u brzini prenošenja informacija, štampi se predviđao kraj. I to u više navrata. Ali su se štampani mediji okrenuli jednom novom konceptu rada. Bilo je jasno da je to „bitka“ koju ne mogu da dobiju, ali su imali jedno čitavo novo polje ispred sebe. Polje koje je garantovalo jednu medijsku revoluciju.

I polako, iz dana u dan, mediji su se okrenuli istraživanju priča bitnih za društvo, otkrivajući afere, koje su ponekad imale za cilj i političke zemljotrese, kao, na primer, čuvena afera „Votergejt“. Mnoge odluke vlasti su ili promenjene ili povučene upravo zahvaljujući ovakvim tekstovima. Ne treba skrajnuti ni priču da ljudi koji su se bavili ovim vidom istraživanja prolazili ponekad kroz satanizaciju, prećeno im je, ucenjivani su itd. Ali, mnogi su istrajali i dosta se toga promenilo upravo zahvaljujući ovakvim tekstovima i ovakvom novinarstvu.

I danas, kada se mediji u celom svetu susreću sa mnogobrojnim problemima, ostaje jedan plamičak nade, da ovakvi tekstovi i mediji još uvek mogu da promene, makar malo, život ljudi na bolje. Do nekih boljih vremena, ljudi i medija.