Osvrt na Srpsku ligu Istok

0
485
NTS FOOD DOO

Sredinom juna završena je sezona u Srpskoj ligi Istok. Plasman u viši rang obezbedila je ekipa Trajala, dok su srpskoligaško društvo napustili Ozren, Timok, Trstenik PPT, Tabane 1970 i Moravac Orion. Prahovski Dunav sezonu završio na sedmom mestu.

Nekoliko dana pre početka Svetskog prvenstva u fudbalu, završena su fudbalska takmičenja u svim rangovima. U narednim redovima osvrnućeno se na veoma uzbudljivu sezonu u Srpskoj ligi Istok.
Sam pogled na tabelu kazuje da ekipa Trajala iz Kruševca ubedljivo osvojila prvo mesto i obezbedila plasman u Prvu ligu Srbije. Trajal je na prvo mesto zaseo posle 7. kola i pobede na gostovanju u Prahovu i do kraja sezone, samo je jednom prepustio vođstvo, ekipi Jedinstva iz Paraćina, posle 11. kola. Već naredne nedelje, Kruševljani su se vratili na prvo mesto, koje nisu ispuštali do kraja sezone. Trajal je sezonu završio sa 14 bodova prednosti u odnosu na niške „Cariće“, a razlika bi bila i ubedljivija da ekipa iz Kruševca u poslednja četiri kola nije izgubila čak devet bodova.

I dok je prvak bio poznat već posle prvog dela sezone, velika borba, gotovo do poslednjeg kola vodila se za opstanak u ligi.
Već početkom prolećnog dela sezone znalo se da pet ekipa ispada u niži rang, s obzirom da se moglo naslutiti da se na srpskoligaški Istok iz Prve lige Srbije vraćaju Radnički iz Pirota, Temnić 1924 iz Varvarina i Jagodina, kao i tri prvaka zona jug, istok i zapad.
Zaječarski Timok i Ozren iz Sokobanje, već posle jesenjeg dela bili su sigurni putnici u niži rang, a čak sedam ili osam ekipa je strahovalo za svoj status, među njima i Dunav iz Prahova.
U pretposlednjem kolu Timoku i Ozrenu na putu u zonaško društvo priključili su se Tabane 1970 i Trstenik PPT, dok je peti putnik u niži rang odlučen tek nakon poslednjih devedeset minuta. Moravac Orion, Radan, Pukovac i Radnički iz Svilajnca, sakupili su po 41 bod na kraju prvenstva, ali je ekipa iz Mrštana imala najslabiji skor u međusobnim susretima, pa će se i ona od naredne sezone takmičiti u nižem rangu.

Srpskoligaš iz Prahova je u poslednjoj utakmici ubedljivo na svom terenu sa 5:0 savladao zaječarski Timok, pa je sa 43 boda takmičenje završio na sedmom mestu. Prahovljani su dva kola pre kraja sezone, nakon poraza na gostovanju u Boljevcu bili na samo bod iznad crte za ispadanje, ali su pobedama najpre u Jagodini protiv Tabana, a potom i protiv Timoka uspeli da sebi obezbede srpskoligaško društvo i u narednoj sezoni.
Pored Dunava, u Srpskoj ligi Istok u narednoj sezoni takmičiće se još i Temnić 1924, Jagodina, Radnički Pirot (povratnici iz Prvelige Srbije), Car Konstantin, OFK Sinđelić, Budućnost Popovac, Jedinstvo Paraćin, Jedinstvo Bošnjace, Rtanj, Radan, Pukovac i Radnički iz Svilajnca, Zaplanjac iz Gadžinog Hana (prvak Zone Istok), GFK Dubočica iz Leskovca (prvak Zone Jug) i SFS Borac iz Paraćina (prvak Zone Zapad).
Nova sezone počeće sredinom avgusta meseca.